Γιαγιάδες με λευκά μαλλιά άλλες με μαύρα και άλλες με ξανθά ..
Παππούδες με ή χωρίς μουστάκια , και άλλοι με μπαστουνάκια ..
Για όλα αυτά τα αγαπημένα πρόσωπα που αύριο έχουν την τιμητική τους τα παιδιά σήμερα μίλησαν με αγάπη ..
Αφού εξηγήσαμε τα στάδια ηλικίας του ανθρώπου , τα παιδιά με πολύ αγάπη και τρυφερότητα μας μίλησαν για τις δικές τους εμπειρίες και δραστηριότητες με αυτά τα αγαπημένα τους πρόσωπα . Τον παππού και την γιαγιά .
Μας είπαν πως περνάνε τις ώρες τους μαζί τους .
Μας είπαν ποιο είναι εκείνο το φαγητό που μαγειρεύει καλύτερα η γιαγιά .
Πως περνάνε στην Παιδική χαρά μαζί τους .... και άλλα πολλά .
Μια μέρα αφιερωμένη σε αυτούς .
Τα παιδιά έκοψαν και συμπλήρωσαν τα κομμάτια της γιαγιάς και του παππού και ζωγράφισαν για αυτούς ..
Κι ένα υπέροχο αναμνηστικό που έφτιαξαν οι κυρίες και θα χαρίσουν τα εγγονάκια σε αυτούς είναι η ραπτομηχανή της γιαγιάς που όλο ράβει και μπαλόνι του παππού το παντελόνι ..Σύμφωνα με το τραγούδι που τόσο πολύ αγαπούν τα παιδιά
Δωράκια της Προσχολικής Παρεούλας προηγούμενων ετών ..
Σχετικές αναρτήσεις για την Παγκόσμια ημέρα της τρίτης ηλικίας θα βρείτε στους παρακάτω συνδέσμους
http://prosxolikipareoula.blogspot.gr/2014/09/blog-post_99.html
http://prosxolikipareoula.blogspot.gr/2016/09/blog-post_30.html
Χρόνια πολλά σε όλες τις γιαγιάδες και παππούδες !!!
Και ένα μεγάλο ευχαριστώ για την αγάπη που μας δίνουν , και για την αγκαλιά τους που είναι πάντα ανοιχτή !!
Από ποιους αποτελείται η δική μας οικογένεια ;
Πού ζει , και ποιος ο ρόλος της ;
Τα παιδιά μιλούν για την δική τους οικογένεια ,απαριθμούν τα μέλη , της .
Παρατηρήσαμε ότι κάθε οικογένεια είναι διαφορετική και μπορεί να αποτελείται από διαφορετικό αριθμό ατόμων .
Γίνεται συζήτηση για τα σπίτια (παλιά-καινούρια , μονοκατοικία-πολυκατοικία , σπίτια ζώων , σπίτια όλου του κόσμου ) συνεχίσαμε με την κατασκευή του δικού μας σπιτιού .
Τα παιδιά για δείξουν τον αριθμό της οικογένειας τους κόλλησαν πάνω στο σπιτάκι τους τόσα παραθυράκια όσα είναι τα μέλη της .
Έτσι έγινε η σύγκριση όλων των σπιτιών και δουλέψαμε τις έννοιες της αρίθμησης , και της σύγκρισης ( η δική μου οικογένεια έχει ένα μέλος περισσότερο ή λιγότερο )
Μιλήσαμε για τα είδη της οικογένειας ( πολύτεκνη , μονογενεϊκή ).
Ετοιμάσαμε το γενεαλογικό μας δέντρο με αποτυπώματα των χεριών μας ,κόψαμε, στολίσαμε , και στη συνέχεια κολλήσαμε εικόνες με τα μέλη της δικής μας οικογένειας .
Ενώσαμε τα σπιτάκια μας και φτιάξαμε την δική μας πολιτεία όπου μέσα ζουν πολλές οικογένειες ..
Μια οικογένεια με χαρτοκοπτική ..
Κάναμε μια ευχή .
Μακάρι όλα τα παιδιά της γης να ζούνε σε μια όμορφη ζεστή οικογένεια .
Για να γνωριστούμε καλύτερα στην τάξη μας και να μάθουμε περισσότερα πράγματα για τους φίλους μας έτσι ώστε να δέσουμε λίγο καλύτερα σαν ομάδα μιλήσαμε για τον εαυτό μας .
Ποιος είμαι ;;
Είμαι αγόρι ή κορίτσι ;
Και ποια είναι τα χαρακτηριστικά μου ;
Το κάθε παιδάκι κοιτάχτηκε στον μαγικό καθρέφτη και περιέγραψε τα χαρακτηριστικά του προσώπου του . Μας μίλησε επίσης για τα αγαπημένα του παιχνίδια , το αγαπημένο του φαγητό , αυτοκίνητο ,παραμύθι και για όλα αυτά που του αρέσει να κάνει .
Το κάθε παιδί μίλησε και μας είπε ότι άλλο ήθελε για να το γνωρίσουμε καλύτερα ..
Γυρίσαμε για λίγο το χρόνο πίσω για να θυμηθούμε όσο μπορούσαμε εικόνες από πιο μικρή ηλικία .
Τα παιδιά διηγήθηκαν ιστορίες που τους είπαν οι γονείς τους, από τότε που ήταν στην κοιλιά της μανούλας τους , και από τότε που ήταν μωρά στην κούνια .
Είδαμε τα στάδια ανάπτυξης του μωρού μέσα από καρτέλες ..
Στη συνέχεια μετρήσαμε το ύψος μας , το βάρος μας , το καταγράψαμε και κάναμε συγκρίσεις .
Έτσι ασχοληθήκαμε με τις έννοιες βαρύς -ελαφρύς και ψηλός-κοντός .
Μετρήσαμε τα αγόρια και τα κορίτσια κάναμε την σύγκριση ..(λιγότερα-περισσότερα )
Διαβάσαμε το παραμύθι << Αχ γιατί να είμαι γάτα >> γελάσαμε και προβληματιστήκαμε με την γάτα την Μαγδάλω που δεν της άρεσε ο εαυτός της .
Καταλήγουμε στο συμπέρασμα πως ο καθένας είναι διαφορετικός , μοναδικός και αποδεχόμαστε τον εαυτό μας έτσι όπως είναι ... Και αυτό είναι συναρπαστικό .
Είμαι εγώ δημιουργία κολάζ ...
Μπροστά στον καθρέφτη ζωγραφίζουμε τα αυτο-πορτρέτα μας ..
Και μέσα σε συννεφάκι κλείνουμε τα αγαπημένα μας ( παιχνίδι, φαγητό , φίλο , χρώμα κλπ)
Ζωγραφίσαμε επίσης τον άλλον μισό εαυτό μας ..