Με αφορμή το παιχνίδι "ρολογά ρολογά τι ώρα είναι ;;" σταθήκαμε για λίγο στην έννοια του χρόνου και την εκμάθηση της ώρας .
Τα παιδιά είναι δύσκολο να κατανοήσουν την έννοια του χρόνου ( ημέρα , μήνας , χρόνος ) .
Για την ΩΡΑ όμως έχουν περισσότερη συνείδηση ,λόγου της χρονικής περιόδου που δίνουμε για το παραμύθι μας , για το συμμάζεμα της τάξης μας ή για το παιχνίδι στην αυλή μας .
Έτσι σήμερα προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε πόσο διαρκεί ένα λεπτό . Η κυρία μέτρησε μέχρι το εξήντα και όλοι μαζί είδαμε στο ρολόι μας τον δείκτη να κάνει μία στροφούλα .
Μείναμε εκεί για πέντε λεπτά και είδαμε το δείκτη που κινείται τόσο αργά μέχρι να φτάσει από τον ένα αριθμό στον άλλο .
Μαθαίνουμε για τον μεγάλο δείκτη και τον μικρό .
Ο μικρός δείκτης σήμερα έγινε φίλος με τα παιδιά και τους είπε :
-Εγώ σας δείχνω την ώρα ..
Μα ο μεγάλος ζήλεψε και ήρθε κι αυτός .
-Εγώ σας δείχνω το λεπτά .
Ο μικρός πήρε την θέση του στο ρολογάκι του και άρχισε να ρωτάει τα παιδιά .
Τι ώρα δείχνω ;;;
Τα παιδιά απαντούσαν 3-4-5-6 κλπ
Όταν όμως προστέθηκε κι ο μεγάλος τα πράγματα δυσκόλεψαν λίγο .
Μάθαμε το σημείο που δείχνει "ακριβώς" την ώρα όταν δηλαδή ο μεγάλος δείκτης βρίσκεται πάνω , και το σημείο ¨και μισή" όταν ο δείκτης βρίσκεται κάτω χαμηλά .
Τα παιδιά γνωρίζουν ήδη τους αριθμούς του ρολογιού από το 1 μέχρι το 12 .
Έτσι κάναμε το εξής κολπάκι με ένα άλλο ρολόι .
Όταν ο μεγάλος δείκτης ήταν σε κάποιο αριθμό μέχρι το 12 εμείς ανοίγαμε το μαγικό πορτάκι και αντικαθιστούσαμε τον αριθμό αυτό με τον αριθμό που φαίνεται κάτω από αυτόν .
Έτσι μας δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσουμε και μεγαλύτερους αριθμούς (15,20.25 ) και μάθαμε να μετράμε σε πεντάδες μέχρι το 25.
Μάθαμε τα διαστήματα του "και " και του "παρά" χρωματίζοντας την κάθε περιοχή με διαφορετικό χρώμα ..
Παίξαμε ένα παιχνιδάκι με βότσαλα και καλαμάκι .
Εξάσκηση μέσα από παιχνίδι .
Τα ρολογάκια που πήραν τα παιδιά στο σπίτι για εξάσκηση ...
Ρολογάκια εποχής από την κυρία ..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου