Παρασκευή, 24 Απριλίου 2015

Πουλάκια της εξοχής -Παιδιά στην εξοχή





Κοντά στα χελιδόνια και τα αποδημητικά πουλιά , μας δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσουμε κι άλλους φτερωτούς ταξιδιώτες .
Σήμερα γνωρίζουμε πουλιά μέσα από το ίντερνετ ( καρδερίνα , σπίνος , κουκουβάγια , σπουργίτης) και μέσα από καρτέλες  .





Γνωρίσαμε τις ονομασίες τους , που ζουν , που χτίζουν τις φωλιές τους , αλλά και αν ταξιδεύουν σε μακρινά μέρη .
Τα παιδιά μας διηγήθηκαν περιπέτειες με κάποια από αυτά τα πουλιά : παπαγάλο , κουκουβάγια , καρδερίνα ,περιστέρι .

Σε μια επαφή με την φύση , ψάξαμε να βρούμε και να διακρίνουμε ότι ιπτάμενο περάσει από το βλέμμα μας  .



Στον περίπατό μας είδαμε να πετάνε από δίπλα μας χελιδόνια , σπουργιτάκια , αλλά και κάποια περίεργα μαύρα πουλιά . 
Ανακαλύψαμε πουλιά πάνω σε ψηλά δέντρα , κάτω στο χορτάρι , αλλά και ζευγάρια πουλιών που ετοίμαζαν την φωλίτσα τους .










Είδαμε , παρατηρήσαμε , και κάναμε μια μικρή συζήτηση γι αυτά .
Συμφωνήσαμε πως όλα τα πουλιά είναι όμορφα , έξυπνα , ικανά και ανεξάρτητα .

Τα παιδιά διέκριναν πως κάποια πουλιά πετάνε αργά και κάποια πιο γρήγορα .
Κάποια πουλιά είναι μεγαλύτερα από κάποια άλλα , και το ερώτημά τους ήταν γιατί τα βαριά πουλιά δεν πέφτουν στη γη .
Αφού εξηγήσαμε τους λόγους ψάξαμε να βρούμε τις φωλιές των πουλιών .
Τα παιδιά έγιναν εξερευνητές και έψαξαν σε όλα τα δέντρα ανάμεσα στα κλαδιά , και σε άλλα πιθανά σημεία που θα μπορούσαν να υπάρχουν  .




Η αναζήτηση φάνηκε λίγο δύσκολη λόγω της πυκνής φυλλωσιάς του κάθε δέντρου , αλλά τελικά τα καταφέραμε . 
Κάπου ψηλά σε ένα δέντρο εντοπίσαμε την πρώτη φωλίτσα πουλιών 





Επειδή όμως από μακριά δεν φαινόταν καθαρά , αποφασίσαμε να την φωτογραφίσουμε για να την δούμε καλύτερα στον υπολογιστή μας με ζουμ , και να αναλύσουμε τα υλικά που είναι φτιαγμένη . 


Στο γυρισμό, μας περίμενε έκπληξη !!!

Ένα πουλάκι στο σχολείο μας . Μια όμορφη καρδερίνα στο κλουβί που την έφερε η γιαγιά του μικρού μας Βασίλη  ...



Παρατηρήσαμε το πουλάκι από κοντά ,τα χαρακτηριστικά του ,τον υπέροχο συνδυασμό χρωμάτων του φτερώματος του και στο τέλος κάναμε απόλυτη  ησυχία για να ακούσουμε το μελωδικό κελάηδημά του , μιας και η καρδερίνα θεωρείται εξαιρετική μελωδός . 






Η καρδερίνα μας σήμερα κελάηδησε .... και κελάηδησε τόσο όμορφα που πραγματικά νιώσαμε μέσα μας την ζεστασιά της Άνοιξης !!!


Ακολούθησε παιχνίδι παρατηρητικότητας .
Πάνω στο δέντρο τοποθετήσαμε τέσσερα διαφορετικά πουλάκια .
Τα παιδιά παρατηρούν τη θέση των πουλιών πάνω στο δέντρο .
Ένα παιδί βγαίνει έξω . Εμείς αλλάζουμε την θέση των πουλιών πάνω στο δέντρο.





Το παιδί όταν επιστρέφει ψάχνει και βρίσκει τις διαφορές και ξαναταχτοποιεί τα πουλιά στην αρχική τους θέση .




Το παιχνίδι συνεχίζεται με όλα τα παιδιά .
Παιχνίδι επιτηδειότητας .
Στον μαγνητικό μας πίνακα ζωγραφίσαμε ένα μεγάλο πουλί .



Δίνουμε στα παιδιά τον μαρκαδόρο και τα προτρέπουμε να δοκιμάσουν με κλειστά μάτια να πλησιάσουν και να ζωγραφίσουν το μάτι του πουλιού .
Τις περισσότερες φορές αποτυγχάνουν . Έτσι τα παιδιά που παρατηρούν γελούν και διασκεδάζουν .







Για το πρώτο πουλάκι που θα πλησιάσει σήμερα στο σχολείο μας θα το περιμένει μια ρολο-λιχουδιά .




Είναι τροφούλα που ετοιμάσαμε από την προηγούμενη ημέρα με λίγα σποράκια κολλημένα στο βούτυρο που πάγωσε  στο ψυγείο .





Ομαδική εργασία ( με τέμπερες και σφουγγάρι ).
Ένας κύκλος που ολοένα μεγαλώνει και αλλάζει χρώματα .







Πουλάκια στο φως !!
( Οι φιγούρες των πουλιών που προσθέσαμε στο τέλος αποτελούνται από μαύρο χαρτόνι κομμένες από την κυρία )




Με αφορμή τον μεγάλο πίνακα , το προνηπιακό τμήμα συνέχισε με δικές του ατομικές εργασίες . 












Πουλάκια στις πόρτες μας ... 



Και μια κατασκευή για το σπίτι .....Τα σπιτάκια των πουλιών 




3 σχόλια:

  1. Αυτό θα πει βιωματική μάθηση! Όσο για τις εικαστικές σας δημιουργίες... υποκλίνομαι! Μπράβο βρε Βούλα! Την απόλαυσα την ανάρτησή σου από την αρχή μέχρι το τέλος!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. υπέροχη δουλειά!!!Μπράβο!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή