Σελίδες

Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2016

Ήλιος με χιόνι .. κι ο χιονάνθρωπος λιώνει !!



Διαβάζοντας το παραμύθι " Ο Χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει "εκφράζουμε τα συναισθήματα που μας δημιουργούνται καθώς το ακούμε .



Με αφορμή το παραμύθι ζήτησα από τα παιδιά να σκεφτούν και να περιγράψουν δικές τους ιδέες ώστε να δώσουν το δικό τους τέλος στην ιστορία . 
Τα παιδιά σκέφτηκαν , απάντησαν και ζωγράφισαν το τέλος γιατί έλιωσε ο Χιονάνθρωπος . 
Γιατί έλιωσε ο Χιονάνθρωπος ;
-Γιατί ήρθε η Άνοιξη .
-Γιατί κουράστηκε να στέκεται όρθιος . 
-Γιατί πήγε να ζεσταθεί κοντά στο τζάκι . 
-Γιατί έπιασε καταιγίδα ..

Παίζουμε μαθηματικά παιχνίδια . 
Βάλαμε στη σειρά 5 χιονάνθρωπους κατά αύξοντα αριθμό . Κάναμε υποθέσεις πόσα καπέλα θα χρειαστούμε για τους 5 χιονάνθρωπους και κάνουμε τις επαληθεύσεις μας . 





Βάζουμε από δύο κουμπιά σε κάθε χιονάνθρωπο και μετράμε πόσα είναι όλα μαζί τα κουμπιά . 


Φτιάχνουμε χιόνι από τριμμένο πάγο , αγγίζουμε , νιώθουμε , αισθανόμαστε ..




Μιλάμε για το φαινόμενο της τήξης και της πήξης .
Πείραμα πήξης ..

Βουτήξαμε χιονονιφάδες σε νερό και τις βάλαμε στον καταψύκτη . 
Σε λίγη ώρα παρατηρούμε .. 



Πείραμα τήξης .. 
Τα παιδιά παρατηρούν με μεγάλο ενδιαφέρον πως ένα στερεό υλικό μετατρέπεται σε υγρό (λιώνει) σε καθορισμένη θερμοκρασία   . 



Παγωμένη ζωγραφική με κατεψυγμένα χρώματα . 
Με λίγα χρωματιστά παγάκια φτιάχνω ζωγραφιές .. και κατανοώ και στην πράξη το φαινόμενο της τήξης ..












Η δραστηριότητα αυτή εκτός από αισθητηριακή ήταν μια ελεύθερη και διασκεδαστική εμπειρία για τα παιδιά αφού τους έδωσε την ευκαιρία να κάνουν ποικίλες παρατηρήσεις καθώς ο πάγος έλιωνε όσο η ώρα περνούσε . 

Ταξιδεύουμε με την φαντασία μας σε μέρη με χιόνι . 

Έξω ρίχνει χιόνι .. Είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία τα παιδιά να βγουν έξω , να παίξουν να τρέξουν και να χορέψουν με το χιόνι . 




Φτιάχνουν χιονάνθρωπο και τον κάνουν χαμογελαστό . 






  Οι χιονονιφάδες  χορεύουν τριγύρω του . 




Σαν βγήκε ο ήλιος τι συμφορά !!!!!

Ο χιονάνθρωπος πια δεν γελάει .. 

Έπεσε κάτω .. έλιωσε πάει .. 











Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου