Σελίδες

Πέμπτη 11 Ιουνίου 2015

Τι ώρα είναι ;;;



Με αφορμή το παιχνίδι "ρολογά ρολογά τι ώρα είναι ;;" σταθήκαμε για λίγο στην έννοια του χρόνου και την εκμάθηση της ώρας . 

Τα παιδιά είναι δύσκολο να κατανοήσουν την έννοια του χρόνου ( ημέρα , μήνας , χρόνος ) .
Για την ΩΡΑ όμως έχουν περισσότερη συνείδηση ,λόγου της χρονικής περιόδου που δίνουμε για το παραμύθι μας , για το συμμάζεμα της τάξης μας ή για το παιχνίδι στην αυλή μας . 

Έτσι σήμερα προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε πόσο διαρκεί ένα λεπτό . Η κυρία μέτρησε μέχρι το εξήντα και όλοι μαζί είδαμε στο ρολόι μας τον δείκτη να κάνει μία στροφούλα . 
Μείναμε εκεί για πέντε λεπτά και είδαμε το δείκτη που κινείται τόσο αργά μέχρι να φτάσει από τον ένα αριθμό στον άλλο . 

Μαθαίνουμε για τον μεγάλο δείκτη και τον μικρό .

Ο μικρός δείκτης σήμερα έγινε φίλος με τα παιδιά και τους είπε :
-Εγώ σας δείχνω την ώρα .. 



Μα ο μεγάλος ζήλεψε και ήρθε κι αυτός . 
-Εγώ σας δείχνω το λεπτά . 





Ο μικρός πήρε την θέση του στο ρολογάκι του και άρχισε να ρωτάει τα παιδιά . 
Τι ώρα δείχνω ;;; 
Τα παιδιά απαντούσαν 3-4-5-6 κλπ 





Όταν όμως προστέθηκε κι ο μεγάλος τα πράγματα δυσκόλεψαν λίγο . 
Μάθαμε το σημείο που δείχνει "ακριβώς" την ώρα όταν δηλαδή ο μεγάλος δείκτης βρίσκεται πάνω , και το σημείο ¨και μισή" όταν ο δείκτης βρίσκεται κάτω χαμηλά . 




Τα παιδιά γνωρίζουν ήδη τους αριθμούς του ρολογιού από το 1 μέχρι το 12 . 
Έτσι κάναμε το εξής κολπάκι με ένα άλλο ρολόι .  
Όταν ο μεγάλος δείκτης ήταν σε κάποιο αριθμό μέχρι το 12 εμείς ανοίγαμε το μαγικό πορτάκι και αντικαθιστούσαμε τον αριθμό αυτό με τον αριθμό που φαίνεται κάτω από αυτόν . 
Έτσι μας δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσουμε και μεγαλύτερους αριθμούς (15,20.25 ) και μάθαμε να μετράμε σε πεντάδες μέχρι το 25.







Μάθαμε τα διαστήματα του "και " και του "παρά" χρωματίζοντας την κάθε περιοχή με διαφορετικό χρώμα ..






Παίξαμε ένα παιχνιδάκι με βότσαλα και καλαμάκι . 
Εξάσκηση μέσα από παιχνίδι . 



Τα παιδιά έγραψαν και τοποθέτησαν τα βοτσαλάκια στη σωστή θεσούλα και με το καλαμάκι έβρισκαν την ώρα που ζητούσε η κυρία χρησιμοποιώντας τους όρους "ακριβώς " ή "και μισή " καθώς και τα διαστήματα του "και " και του "παρά".








Τα ρολογάκια που πήραν τα παιδιά στο σπίτι για εξάσκηση ...










Ρολογάκια εποχής  από την κυρία ..





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου