Σελίδες

Δευτέρα 25 Μαΐου 2015

Κυκλοφοριακή αγωγή ( Κυκλοφορώ με ασφάλεια )






Σήμερα στο σχολείο μας εμφανίστηκαν πολλά σήματα της τροχαίας .




Τι είναι αυτά ;;;;

Σε τι χρησιμεύουν ; ;;;
Που τα βλέπουμε συνήθως ;;;;;
Σκοπός μας με το θέμα αυτό είναι να αποκτήσουν τα παιδιά όσο γίνεται μια σωστή οδική συμπεριφορά ως πεζοί , ποδηλάτες , επιβάτες , και ως αυριανοί οδηγοί .
Να γνωρίσουν σιγά σιγά λίγα από τα βασικά σήματα που θα τους χρησιμεύσουν αύριο να κυκλοφορούν με ασφάλεια στους δρόμους .
Μέσα από αυτά θα μπορέσουν να αναγνωρίσουν τα λάθη τους στην οδική συμπεριφορά και θα προσπαθήσουν να τα διορθώσουν .

Στην χώρα μας συμβαίνουν πολλά ατυχήματα που σε μεγάλο ποσοστό οφείλονται στην κακή οδική μας συμπεριφορά .
Εξηγούμε τους κινδύνους που ενδεχομένως μπορούμε να αντιμετωπίσουμε περνώντας με τη  μαμά στην απέναντι πλευρά του δρόμου για να πάμε στο σχολείο ..
Αναφέραμε τους βασικούς κανόνες που πρέπει να ακολουθούμε προκειμένου να φτάσουμε με ασφάλεια στο σχολείο μας ακόμα κι αν μας κρατάει από το χέρι η μαμά .

Τα παιδιά προβληματίστηκαν και κατέθεσαν και τις δικές τους προσωπικές εμπειρίες .



Προκειμένου λοιπόν να περάσουμε έναν μεγάλο ή μικρό δρόμο , κάνουμε τις παρακάτω κινήσεις


-Βρίσκουμε ένα ασφαλές σημείο προκειμένου να περάσουμε ..

-Σταματάμε πριν την άκρη του πεζοδρομίου ..
-Κοιτάμε και ακούμε με προσοχή αν πλησιάζουν οχήματα ..
-Κοιτάμε αριστερά , δεξιά και ξανά αριστερά ...
-Περιμένουμε να απομακρυνθούν τα τυχόν διερχόμενα αυτοκίνητα ..
-Διασχίζουμε τον δρόμο προσεχτικά χωρίς να τρέχουμε .


Συζητήσαμε για την σοβαρότητα της ζώνης ασφαλείας στα αυτοκίνητα


Γνωρίζουμε τα δύο ανθρωπάκια που μας βοηθάνε να κυκλοφορούμε στην πόλη . Τον Σταμάτη και τον Γρηγόρη , τους φωτεινούς σηματοδότες και λέμε το παραμύθι της Γαλάτειας Σουρέλη ( το παραμύθι είναι αυτό Η Ιστορία του ΣΤΑΜΑΤΗ και του ΓΡΗΓΟΡΗ  )








Σκεφτήκαμε λεξούλες που κινούνται ..
Παίζω ..
Τρέχω ..
Πηδώ ..
Σκουπίζω ..
Μαγειρεύω κά..
Και λεξούλες που δείχνουν στασιμότητα ..
Κάθομαι 
Κοιμάμαι ..
Ξαπλώνω . .

Φτιάξαμε το γράμμα Κ με πολλούς τρόπους ( τουβλάκια , μαρκαδόρους , καραμελίτσες )






Ταξινομήσαμε τα σήματα ανάλογα με το σχήμα ή το χρώμα . 


Το πρώτο παιχνίδι που παίξαμε με τα παιδιά ήταν το εξής ..
Αφού χρωματίσαμε τα σήματα , τα κόψαμε στη μέση και τα μοιράσαμε στα παιδιά . Με το άκουσμα της μουσικής τα παιδιά χορεύουν , με το σταμάτημα ψάχνουν να βρουν και να ενώσουν το σήμα τους .









Κατασκευάσαμε τους δικούς μας σηματοδότες και  παίζουμε και δεύτερο παιχνίδι ..
Δύο παιδιά υποδύονται τα φανάρια και κάποια τα αυτοκίνητα . 
Χαράζουμε στο πάτωμα με κιμωλία έναν μεγάλο δρόμο .
Τα παιδιά οδηγούν μέσα στο δρόμο που ορίσαμε .
Όταν ο σηματοδότης δείχνει κόκκινο σταματάνε ..
Στο πράσινο προχωρούν και πάλι ..







Εναλλακτικά μπορείτε να παίξετε το εξής παιχνίδι .
Δύο παιδιά κρατούν από ένα κόκκινο και ένα πράσινο μαντίλι αντίστοιχα σε δύο διαφορετικά σημεία του δρόμου .
Είναι τα <<φανάρια >>. Μια άλλη ομάδα παιδιών υποδύεται τα αυτοκίνητα . 
Όταν το παιδί με το πράσινο μαντίλι το υψώσει , τα αυτοκίνητα προχωρούν , ενώ όταν το άλλο παιδί δείχνει το κόκκινο μαντίλι , σταματούν . 





Κατασκευές παιδιών (κολάζ)





Σήμερα μάθαμε και τους αριθμούς έκτακτης ανάγκης : 100 , 199 . 166 !!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου