Την εβδομάδα αυτή μιλάμε για την γιορτή της 25ης Μαρτίου ..
Σήμερα αναφερθήκαμε στην την επέτειο της επανάστασης του 1821, με όσο γίνεται πιο απλά και κατανοητά λόγια για τα παιδιά ...
Όλα τα παιδιά γνωρίζουν πως πατρίδα μας είναι η Ελλάδα και μάλιστα είναι μία από τις ομορφότερες χώρες του κόσμου ..
Πολλοί γείτονές μας όμως κατά καιρούς ήθελαν να την πάρουν .
Έτσι πριν πολλά χρόνια ήρθαν οι Τούρκοι και κάθισαν στην πατρίδα μας 400 ολόκληρα χρόνια .
Οι πρόγονοί μας υπέφεραν πολλά αυτά τα χρόνια . Κακομεταχείριση , πείνα , και το σπουδαιότερο , τα μικρά ελληνόπουλα δεν μάθαιναν γράμματα γιατί το απαγόρευαν οι Τούρκοι .
Οι Έλληνες δεν μπορούσαν να υποφέρουν άλλο αυτή την κατάσταση ,και άρχισαν να ετοιμάζονται κρυφά .
Έτσι μια μέρα φωνάζοντας << Λευτεριά ή Θάνατος >> ξεχύθηκαν στους δρόμους . Το είχαν πια πιστέψει πως ήρθε η ώρα για να ελευθερωθούν ..
Άρχισαν να πολεμούν με χίλιες δυσκολίες , αλλά αυτό που ήθελαν το κατόρθωσαν .
Έδιωξαν τους Τούρκους κι ελευθέρωσαν την πατρίδα μας .
Εκείνος που έδωσε μεγάλο θάρρος στα παλικάρια μας ήταν ένας δεσπότης ο Παλαιών Πατρών Γερμανός , που σήκωσε πρώτος τη σημαία της επανάστασης .
Την επέτειο της ενάρξεως της επανάστασης του 1821 γιορτάζουμε όλοι οι Έλληνες κάθε χρόνο την 25η Μαρτίου .
Μέσα από την ιστορία αυτή προσπάθησα να δώσω στα παιδιά να καταλάβουν πως οι άνθρωποι αυτοί ,αγωνίστηκαν για την ελευθερία μας και σε αυτούς χρωστάμε ότι χαιρόμαστε εμείς τώρα .
Πως γιορτάζουμε την ημέρα αυτή ;;;;;
Τι άλλο γιορτάζουμε την ίδια ημέρα ;;;;;;
Τι γίνεται στα σχολεία ;;;;;
Την μεγαλύτερη εντύπωση στα παιδιά κάνει το γεγονός όπου τα παιδάκια τον καιρό εκείνον δεν πήγαιναν στα σχολεία .
Μιλάμε για το κρυφό σχολειό , τις δυσκολίες μάθησης , και τις αλλαγές στη διδασκαλία . Το μάθημα πλέον γινόταν από τους ιερείς .
Ζωγραφίζουμε το δικό μας κρυφό σχολειό και το κάνουμε μακέτα σε σκοτεινό μαύρο χαρτόνι .
Και ατομικό ...
Είδαμε εικόνες με παρελάσεις ,και στολίσαμε την τάξη μας με σημαιούλες και τσολιάδες .
Φτιάξαμε το σκηνικό όπου μπροστά εκεί θα γίνει η γιορτούλα μας , και θα πούμε τα ποιήματα .
Φτιάχνουμε παρεούλες με σημαίες ..
Τα παιδιά συγκρίνουν που είναι οι πολλές και που οι λίγες ..
Πήραμε λωρίδες από λεπτό άσπρο και μπλε χαρτί και φτιάξαμε γιρλάντες με κρίκους για να στολίσουμε την τάξη μας ..
Και γιρλάντες με μικρά σημαιάκια .
Βλέπουμε την στολή του τσολιά και μαθαίνουμε το μέρη της ( γιλέκο , φουστανέλα , φέσι , τσαρούχια )
Ζωγραφίζουμε το γιλέκο και το φέσι του τσολιά .
Και φτιάχνουμε τσολιαδάκια που στέκονται όρθια πάνω σε cd .
Χρωματίζουμε την φορεσιά της Ελληνοπούλας ..
και την φορεσιά της Μπουμπουλίνας ...
Βλέπουμε και τις παραδοσιακές στολές των γυναικών του τόπου μας ( κεντρική Μακεδονία : υλικό από την Τάνια Μάνεση )
Κόψαμε τα μέρη από την φορεσιά της Σαρακατσάνας και τα κολλήσαμε στο σώμα της ..
Θυμόμαστε τα γεωμετρικά σχήματα με τον τσολιά των σχημάτων που φτιάχνουμε κάθε χρόνο ( κεφάλι στρογγυλό , γιλέκο ορθογώνιο , τσαρούχια τρίγωνα ) και κάνουμε συσχέτιση .
Το φέσι του τσολιά για την γιορτή μας ..
πολλές και ενδιαφέρουσες δραστηριότητες, τα τσολιαδάκια σας ξεχωρίζουν !!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολλά και όμορφα Βούλα μου!!!Μπράβο σας!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήμπράβο σας Βούλα!!!!!!Όλα υπέροχα!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ όμορφες κατασκευές! Είσαι καταπληκτική Βούλα!
ΑπάντησηΔιαγραφήTέλειοι οι τσολιάδες με cd και η κατασκευη κρυφο σχολειό με αυτό το χαρτόνι απο πίσω υπέροχο!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι τσολιάδες πάνω στο cd υπέροχοι!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή