Παρασκευή, 27 Φεβρουαρίου 2015

Μέρα βροχερή ... παραμύθι απαιτεί !!!




Παίζω , μαθαίνω , δημιουργώ .. με ένα παραμύθι κλασικό .
Όταν έξω βρέχει ... εμείς λέμε παραμύθια .


Δεύτερη βροχερή ημέρα κι  εμείς σκεφτήκαμε να ασχοληθούμε να παίξουμε και τέλος να δημιουργήσουμε ένα δικό μας έργο τέχνης εμπνευσμένο από το πιο γνωστό και αγαπημένο παραμύθι όλων των παιδιών .

 Την "Κοκκινοσκουφίτσα " ..

Διηγήθηκα το παραμύθι της Κοκκινοσκουφίτσας στα παιδιά.

Μείναμε για λίγο στη συμβουλή της μαμάς που έδωσε στην Κοκκινοσκουφίτσα . 
Σκεφτήκαμε λίγο και θυμηθήκαμε κι εμείς συμβουλές που μας δίνει η δική μας μαμά όταν πηγαίνουμε στο σχολείο μας , όταν πηγαίνουμε στη γιαγιά μας ή όταν πρόκειται να να πάμε κάποια επίσκεψη .
Τι πρέπει να προσέχουμε όταν βρισκόμαστε στην Παιδική χαρά ή κοντά σε κάποια θάλασσα το καλοκαίρι ;; 

Έδωσα το λόγο στα παιδιά που ήθελαν να αφηγηθούν κι αυτά το παραμύθι της Κοκκινοσκουφίτσας σαν ένα δείγμα εξέλιξης του προφορικού μας λόγου.


Αναλύσαμε την σύνθετη λέξη Κοκκινο-σκουφίτσα και βρήκαμε κι εμείς τις δικές μας .

Πρασινο-σκουφίτσα 
Κιτρινο-σκουφίτσα 
Γαλαζο-σκουφίτσα 
Βρήκαμε κόκκινα αντικείμενα στην τάξη μας και τα συγκεντρώσαμε σε έναν κύκλο ..




Προσπαθήσαμε να σκεφτούμε και κόκκινα φρούτα που θα μπορούσε η Κοκκινοσκουφίτσα να βάλει στο καλάθι της για πάει στη γιαγιά της .

Παίξαμε το ομαδικό παιχνίδι "Λύκε λύκε είσαι δω " και δραματοποιήσαμε το παραμύθι μοιράζοντας τους ρόλους  ..









Στη συνέχεια τα παιδιά έβαλαν στη σωστή χρονική σειρά τις εικόνες του παραμυθιού που τους έδωσα .






 Ζήτησα από τα παιδιά να εικονογραφήσουν το παραμύθι . 

Τραβήξαμε όλοι δύο οριζόντιες γραμμές για δρόμο στο κάτω μέρος την κόλλας μας  . 





Στη συνέχεια σχεδιάσαμε δέντρα πάνω από τον δρόμο ..





Τα παιδιά που δεν μπορούσαν να σχεδιάσουν δέντρα ,έκοψαν και κόλλησαν κομμάτια από καφέ χαρτόνι  ..

Κάτω από τον δρόμο έπρεπε να σχεδιάσουμε το χορτάρι .

(δουλεύοντας τις έννοιες πάνω-κάτω)

Τα παιδιά εκπαιδεύονται στις ευθείες γραμμούλες  ..







Περάσαμε το σχέδιο με σφουγγάρι το οποίο βουτήξαμε σε πράσινη τέμπερα και το αφήσαμε να στεγνώσει ..








Το ίδιο κάναμε και για τον δρόμο ..




Μοίρασα κόκκινα και μαύρα χαρτάκια στα παιδιά και τους προέτρεψα να κόψουν μόνοι τους τρίγωνα και παραλληλόγραμμα κομμάτια για να φτιάξουν την κοκκινοσκουφίτσα και τον λύκο ..

Το σχέδιο του λύκου γίνεται με ένα παραλληλόγραμμο και ένα τρίγωνο για κεφάλι . 

Για την κοκκινοσκουφίτσα χρειαστήκαμε δύο τρίγωνα . Ένα μικρό κι ένα μεγάλο .




Δεν τα πήγαν και άσχημα ..

Κολλήσαμε την Κοκκινοσκουφίτσα και τον λύκο σε όποιο σημείο θέλαμε στον πίνακα ..





Κάποια παιδιά κόλλησαν πράσινες λουρίδες για χορτάρι για να δείχνει πως κυματίζει από τον αέρα .




Το αποτέλεσμα ήταν ικανοποιητικό για όλους ..







Τα μικρότερα παιδάκια μας πρόσθεσαν χαρακτηριστικά και έφτιαξαν αυτά τα αξιολάτρευτα προσωπάκια της Κοκκινοσκουφίτσας !!!







Για επιβράβευση τα παιδιά πήραν μαζί τους δαχτυλόκουκλες με τους ήρωες του παραμυθιού για να χρωματίσουν να κόψουν και να παίξουν μια υπέροχη παράσταση στους γονείς τους περνώντας ένα Σαββατοκύριακο δημιουργικά και ευχάριστα !!!







Εικόνες διαδοχής και δαχτυλόκουκλες εδώ


4 σχόλια:

  1. Τέλειοι οι πίνακές σας!!!!!!!!!!!!! και όλη η προσέγγιση, βέβαια!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΣΑΝ ΠΙΝΑΚΕΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΜΟΙΑΖΟΥΝ ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΑΣ!!!
    ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Υπέροχοι προσέγγιση... με αποκορύφωμα τα εντυπωσιακά κολάζ σας! Μπράβο σας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εντυπωσιακή η προσέγγιση, μπράβο σας!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή