Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2014

Ο κόσμος των ήχων !!!!!!!!!!!


Από καιρό σκεφτόμουν με ποιο τρόπο θα μπορέσω να μιλήσω στα παιδιά για τον θαυμαστό κόσμο των ήχων ..
Είναι αυτός ο κόσμος μέσα στον οποίο το σημερινό νήπιο είναι προορισμένο να αναπτυχθεί , να ζήσει , να επικρατήσει ..

Ήδη ο ήχος και το φως έχουν τεθεί στην διάθεσή του από την ώρα της γέννησής του .
Είναι ο σημερινός του κόσμος .

Σήμερα πίσω από ένα μικρό κουκλοθεατράκι είχα βάλει διάφορα αντικείμενα που θα μπορούσα να χτυπήσω με τα χέρια μου ή να φυσήξω και να παράγουν ήχους .



Πρότεινα στα παιδιά να παίξουμε ένα παιχνίδι κι αυτά να απαντούν τι ακούνε .
Έτσι μπήκα πίσω από το κουκλοθεατράκι και άρχισα να χτυπώ :
Δύο πέτρες μεταξύ τους , δύο ξύλα , δύο πλαστικά μπουκάλια από γάλα , ένα κουδουνάκι ...
Σφύριξα με μία σφυρίχτρα , μία φλογέρα .
Χτύπησα το παιδικό τύμπανο και το μεταλόφωνο ...
Έχυσα νερό από το ένα ποτήρι στο άλλο , και έσχισα χαρτιά ( χαρτόνι , χαρτί λεπτό , ακόμα και χαρτοπετσέτα )












Τα παιδιά σχεδόν αναγνώριζαν αμέσως , εκτός από ελάχιστες περιπτώσεις ..

Στον υπολογιστή μας ακούσαμε ήχους από ζώα , από βροχή , από αυτοκίνητα , μηχανάκια , τρένο , πυροσβεστική κλπ .. και πάλι προκάλεσα τα παιδιά να με ονομάσουν αυτό που ακούν ..





Έτσι λοιπόν εύκολα βγάλαμε τον ορισμό ότι  < < καθετί που ακούμε με τα αυτιά μας λέγεται ΉΧΟΣ >>

Στη συνέχεια χτυπήσαμε τα χεράκια μας σιγά , μέτρια , και δυνατά ...







Το ίδιο και τα πόδια μας στο πάτωμα πρώτα σιγά , ύστερα μέτρια και μετά δυνατά ..




Τα παιδιά κατάλαβαν πως ο ήχος δεν είναι πάντα ίδιος, έχει δηλαδή <<ένταση >>.

Χτύπησα τα κουδουνάκια από διάφορες μεριές της τάξης και έτσι κατάλαβαν πως ο ήχος έρχεται από διάφορα μέρη ..








Γέμισα μεταλικά κουτιά με διάφορα υλικά ( όσπρια , πετρούλες , καρφάκια , κηρομπογιές ) ...








τα κουνήσαμε και ακούσαμε τους ήχους. Με την εργασία αυτή τα παιδιά πειραματίζονται πάνω στον ήχο που παράγουν .





Βάλαμε σε ένα καλάθι αντικείμενα που παράγουν ήχο και αντικείμενα που δεν παράγουν ..



Τα παιδιά ξεχωρίζουν ποια είναι αυτά που παράγουν ήχο και ποια δεν παράγουν ..














Σε κάποια άλλα μεταλλικά κουτιά έβαλα μέσα ένα (1) , λίγα , και πολλά μακαρονάκια  .






Άφησα και ένα κενό ..
Τα παιδιά κούνησαν τα κουτιά και αναγνώρισαν τη διαφορά του ήχου .
Ποιο έχει τα πολλά , τα λίγα , το ένα και ποιο κανένα μακαρονάκι ..





Ώρα για πείραμα !!!!!!!!

Τοποθέτησα  μια σειρά από ποτήρια με νερό σε διαφορετικό ύψος .
Τα παιδιά χτυπούν με το ραβδάκι τους τα ποτήρια και διαπιστώνουν τη διαφορά του ήχου ανάλογα με το ύψος του νερού .







Παιχνίδι !!!!!!

Οι τυφλοί ..

Δένουμε τα μάτια σε 2-3 παιδάκια και παριστάνουν τους τυφλούς .
Η κυρία με τα κουδουνάκια τρέχει εδώ κι εκεί , ενώ οι τυφλοί προσπαθούν να την πιάσουν εντοπίζοντας από τον ήχο του κουδουνιού !!!!!






Γινόμαστε μουσικοί και παίζουμε με τα μουσικά όργανα





Αυτό ήταν ξεκουφαθήκαμεεεεεεε !!!!!!!




Την τιμητική τους σήμερα είχαν τα αυτάκια μας και ότι αυτά συλλαμβάνουν !!!!!!!!!

Καιρός να μιλήσουμε και για την μουσική !!!!! 



8 σχόλια:

  1. Πολύ ωραία το δουλέψατε το θέμα Βούλα μου!!!Μπράβο σας!!!Και πολλές δραστηριότητες!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ ωραία Βούλα! Πολλά υλικά, πολλές δραστηριότητες, πολύ οργάνωση! Μπράβο σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ήχοι παντού, άψογη εκτέλεση του θέματος !!!!
    μπράβο Βούλα !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τι ωραία που το προσέγγισες το θέμα, Βούλα μου!!!!!!! Μπράβο σας!!!!!!!!!! αύριο ησυχία για αποτοξίνωση ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΜΠΡΑΒΟ ΒΟΥΛΑ!!!!!!ΥΠΕΡΟΧΗ ΔΟΥΛΕΙΑ!!!!ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ξετρελάθηκα με όλα Βούλα!!!!Τι ωραία που τα πέρασες στα παιδιά!!!!Παλιά έκανα τα μουσικά όργανα πολύ συχνά γιατί έχω πολύ υλικό!!!!!!!Ευχαριστώ που μου το ξαναθύμισες!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. φανταζομαι πως φορουσες ωτοασπιδες!!!!!! χαχαχαχα πολυ καλη οργανωση κ τελεια ιδεα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή